ExploreAnbefalinger › Javascript Fighting game

Javascript Fighting game

100152555 › Fullstack Udvikler.
I denne video med titlen "Javascript Fighting game" præsenterer skaberen en tutorial om, hvordan man bruger HTML Canvas og JavaScript til at lave et gammeldags 3D kampspil. Videoen er rettet mod folk, der er interesserede i at lære at programmere spil og forstå grundlæggende spiludviklingskoncepter ved hjælp af webteknologier. For at forstå denne tutorial bedre, vil jeg først forklare nogle grundlæggende begreber: 1. HTML (Hypertext Markup Language): Det er det grundlæggende sprog, der bruges til at strukturere indholdet på internettet. Det definerer elementerne på en webside, såsom tekst, billeder, videoer og hyperlinks. 2. JavaScript: Det er et programmeringssprog, der bruges til at tilføje interaktivitet og dynamiske funktioner til websider. Det kan bruges til at manipulere HTML-elementer, reagere på brugerinput og kommunikere med servere. 3. Canvas: Det er et HTML-element, der bruges til at tegne grafik på en webside ved hjælp af JavaScript. Det er meget nyttigt til at lave spil, animationer og andre visuelle effekter. Nu, hvor vi har en grundlæggende forståelse af disse begreber, lad os dykke ned i videoens indhold. Videoen starter med at vise det færdige kampspil, som vi vil lære at lave. Spillet har to karakterer, der kæmper mod hinanden i en 3D-verden. Spillerne kan styre karaktererne ved hjælp af tastaturet og udføre forskellige angreb og bevægelser. Derefter begynder skaberen at forklare, hvordan man opretter spillet trin for trin. Først oprettes en grundlæggende HTML-side med et Canvas-element. Derefter skrives JavaScript-koden, der vil håndtere spillets logik og grafik. Nogle af de vigtigste funktioner og koncepter, der dækkes i videoen, inkluderer: 1. Tegning af grafik på Canvas: Skaberen viser, hvordan man tegner forskellige figurer og billeder på Canvas ved hjælp af JavaScript. Dette inkluderer oprettelse af karakterer, baggrunde og andre spilelementer. 2. Animation og bevægelse: For at få karaktererne til at bevæge sig og udføre angreb, skal deres positioner og tilstande opdateres over tid. Skaberen forklarer, hvordan man bruger JavaScript-timere og anmodning om animationsramme-funktionen til at oprette glatte animationer og bevægelser. 3. Håndtering af brugerinput: Spillerne skal kunne styre karaktererne ved hjælp af tastaturet. Skaberen viser, hvordan man bruger JavaScript-event listeners til at detektere tastetryk og opdatere karakterernes tilstande og positioner i overensstemmelse hermed. 4. Kollisionsdetektion og fysik: For at karaktererne kan interagere med hinanden og omgivelserne, skal spillet kunne detektere kollisioner og anvende passende fysik. Skaberen forklarer, hvordan man bruger simple geometriske beregninger og JavaScript-funktioner til at håndtere disse aspekter. 5. Spillogik og tilstandsstyring: Skaberen går også over, hvordan man opretter grundlæggende spillogik, såsom at holde styr på spillernes helbred, afgøre, hvornår en kamp er vundet eller tabt, og skifte mellem forskellige spiltilstande (f.eks. menuer og pauser). Gennem denne tutorial lærer seerne at oprette et simpelt, men underholdende kampspil ved hjælp af HTML Canvas og JavaScript. Dette kan være en god introduktion til spiludvikling for dem, der er interesserede i at lære mere om emnet og måske endda skabe deres egne spil i fremtiden.
Denne tekst er skrevet ved hjælp af AI og redigeret af:
image 100152555 › Fullstack Udvikler.
Mit navn er Nicolai, jeg er Digital Underviser. Velkommen til MePlatform Community, et fællesskab hvor vi hjælper hinanden med at lære den digitale verden at kende. Jeg er 38 år gammel og har siddet foran en computer-skærm i mere end nu 25 år. Jeg har udviklet, kodet, designet, produceret og prøvet mange ting på en computer. Jeg vil nu derfor prøve at lære fra mig, lære andre hvordan de selv kan bruge internettet og de mange værktøjer at kende so vi har til rådighed. Jeg underviser også individuelt og coacher 1 til 1.